دوشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۵
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۵۱۴
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات
دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار کرد:

آموزش روزنامه نگاری مقدماتی دراستان تهران

آموزش روزنامه نگاری مقدماتی دراستان تهران
(دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲) ۱۴:۵۵
دوره آموزشی  روزنامه نگاری مقدماتی به منظور تربیت نیروی انسانی برای رسانه های محلی شهرستان های استان تهران و آگاهی بخشی و برقراری ارتباطات بین دولت و جامعه برگزارشده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، این دفتر هدف از برگزاری دوره آموزشی روزنامه نگاری مقدماتی ارتقای دانش حرفه‌ای خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای تعریف کرده است، از همین رو در استان‌ تهران طی پنج هفته اقدام به برگزاری آن نموده است.

 طی مصاحبه با پرویزی،کارشناس امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، او با تاکید بر لزوم گذراندن دوره مقدماتی برای فعالان رسانه ای به منظور حضور در این دوره گفت:  همه مخاطبان این دوره  جامعه خبرنگاران شاغل در رسانه های شهرستان های استان تهران بوده است.

 او در زمینه میزان استقبال از این دوره تصریح کرد: میزان استقبال از این دوره با درنظر گرفتن بعد مسافت تا محل برگزاری دوره می‌توان گفت خوب بوده است.

پرویزی در خصوص میزان رضایت شرکت کنندگان نیز افزود:  رضایت از این دوره بسیار عالی بوده و برای بهره‌مندی شرکت کنندگان از مطالب و همچنین فرصت ارائه نظرات ظرفیت خوب بوده است و برگزاری دوره های پیشرفته کار را تکمیل خواهدکرد.

  این کارشناس مطبوعاتی درباره محتوای دوره و دانش و توانایی اساتید برگزار کننده آن نیز خاطر نشان کرد: انتخاب اساتید مجرب بسیار راضی بودند و از فشردگی و کوتاه مدت بودن دوره آموزشی به لحاظ مشغله روزمره استقبال نمودند و باتوجه به ارتباط و شناخت اساتید از رسانه ها و نوع مخاطب انتقال دانش و تجربه بسیار مفید انجام شد.

او ادامه داد: توجه به نقش محوری آموزش در ارتقا سطح روزنامه نگاری و مرجعیت بخشیدن به رسانه های داخلی کمک شایانی خواهدکرد و مسئولین دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد به خوبی به آن واقف هستند.

 پرویزی در پایان نیز پیشنهاد داد:  برای بهبود رویه برگزاری آموزش های کاربردی، فشرده در سطح رسانه‌های مرکزی و شهرستانی برای تامین نیازهای کوتاه مدت آموزش روزنامه نگاری مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است دوره روزنامه نگاری مقدماتی با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران از تاریخ 12 بهمن تا 9 اسفند  طی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شده است در این دوره شیوه نگارش، تکنیک‌های مصاحبه، گزارش نویسی، خبرنویسی، حقوق مطبوعات و رسانه ها تدریس شد. همچنین به شرکت کنندگانی که در آزمون دوره نمرۀ قبولی کسب کنند، گواهی‌نامه معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می شود.

تعداد بازدید : ۱,۲۰۰
(دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲) ۱۴:۵۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید